Szukaj na tym blogu

wtorek, 10 września 2013

Ogród Ziołowy z fantazją

Pare lat temu miałam przyjemność napisać parę artykułów do kwartalnika poruszającego tematykę ziół i ziołolecznictwa "Panacea", wydawnictwa Labofarm. Ostatnio natknęłam się znowu na te artykuły i ku mojemu zdziwieniu nie były one takie złe. A jeden z tematów wydał mi się całkiem aktualny i dlatego wrzucam go na mojego bloga. Gorąco polecam również całą gazetę Panacea - znajdziecie tam naprawdę ciekawe i fachowo opracowane tematy.

A brzmiało to mniej więcej tak:

Ogród Ziołowy z fantazją.

Głównym założeniem było stworzenie ogródka ziołowego, który przełamywałby stereotyp zielnika jako geometrycznego układu grządek lub donic. Swobodna i naturalistyczna kompozycja ogródka ma przywodzić na myśl fragment dzikiego siedliska śródziemnomorskich ziół. Warto skorzystać z możliwości, jakie daje nam szeroki wybór gatunków i odmian roślin. Nie powinniśmy traktować ziół jako roślin wyłącznie użytkowych, są one często bardzo ozdobne z liści, pokroju i kwiatów. Możemy komponować zestawienia zachwycające wyglądem i zapachem, a przy okazji wykorzystywać te rośliny w kuchni (nie tylko jako przyprawy).

Dalszy ciąg artykułu na stronie: http://www.labofarm.pl/text-pages/ogrod-ziolowy-z-fantazja,307.html
Zapraszam do czytania.

rysunek- Anna Bogdziewicz 

2 komentarze:

  1. Świetny projekt i jakie piękne rysunki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawie przedstawiony projekt. Różne ogrodowe pomysły i inspiracje widziałem na https://www.greengallery.pl/ . Powiem wam, że można dzięki takim blogom u siebie wprowadzić coś nowego i wyjątkowego.

    OdpowiedzUsuń